fredag 6. april 2012

Selvbilde.

 Dette innlegget postet jeg på den forrige bloggen min. Men jeg likte det, så jeg poster det på nytt:

Jeg er stygg, fet og ubrukelig. Ingen vil ha meg. Jeg har ingen ekte venner. Jeg er overflødig. Jeg er ikke viktig for andre. Jeg kommer ikke til å bli savna av noen når jeg dør. Jeg har stygg håndskrift. Jeg kan ikke tegne. Jeg er teit.
Jeg er vakker på min måte, for gud gjør ikke feil.
Det er så altfor, altfor lett å la de vonde negative tankene ta overhånd. Tror nok alle vet hva jeg snakker om. Det vil alltid være tider du føler du ikke passer inn, du er for fet, ingen vil ha deg og at vennene dine har forlatt deg alene. Alene midt oppi et kaos av tanker inni huet ditt som bare må ut. Men hvis de forlater deg når du trenger de som mest. Er de egentlig dine venner da? Venner som forlater deg når du er redd, gjør det dårlig på skolen, får slengt dritt etter deg, er lei deg, Er lei av å leve. Det er ikke ordentlige venner. Heldigvis vil jeg nesten si, så blir vi redde, gjør det dårlig på skolen, er lei deg og blir lei av å leve. Det er bare da du virkelig vet hvem som stiller opp for deg når du trenger det.
Jeg tør ikke fortelle hemmeligheter til vennene, vennene mine går bak ryggen min og prøver å skjule ting for meg.
Jeg har venner jeg kan fortelle hemmeligheter til uten at hele verden vet om dem dagen etterpå, jeg vet at vennene mine ikke skjuler ting for meg, med mindre det er hva jeg skal få i julegave eller noe sånt.
Det er så altfor, altfor lett å la de vonde negative tankene ta overhånd. Det alle burde huske på er at de skal kunne stole på de ekte vennene sine. Hvis du ikke kan stole på vennen din, så betyr det jo at vennen egentlig bare er en tesil med hull i.
Ingen liker meg.
Jeg har venner som er glad i meg. Venner som elsker meg for akkurat den jeg er. Hvis du har gjort noe som kan såre en venn så er det best å være ærlig å fortelle det med en gang. Helst før han/hun finner ut av det selv.Husk at det er bedre å skuffe noen med sannheten enn å glede de med en løgn.
Den beste gaven et menneske kan få, kan ikke måles i verken liter eller kilo. Ekte dypt vennskap er uerstattelig. Det er det virkelig.
Legger med noen nydelige sitater:
"Dream what you want to dream, go where you want to go,be what you want to be. Because you have only one life and one chance to do all the things you want to do."
"Smil blir til tårer,tårer til smil. Sannhet som sårer, men fjerner all tvil. Evig fortrolighet i riktig og galt. Et vennskap med ærlighet tåler alt ♥"
"Imagine a circle it has no end, it shows how long I'll be your friend, and even when death do us apart, I'll keep our memories in my heart."
"Det er bedre med en venns sinne enn en fiendes kyss."
"Vennskap er kjærlighet uten vinger."
"Ekte vennskap finnes der hvor taushet mellom to mennesker er behagelig."
"Uvennskap er alltid oppriktig, men vennskap er ikke alltid like redelig."
"Vennskap er udramatisk. Ulikheter når det gjelder alder, kjønn, samfunnsstilling, nasjonalitet og rase er uvesentlig når vennskap først har oppstått."
"Hva søker jeg i vennskapet?
Nesten ingenting og likevel mer
enn jeg kan finne alene."

"Legg di hand i mi hand,
så er vi sterke saman
Så er vi svake saman
Så er vi saman"

"There's gonna be times when people say you can't live your dreams. This is what i tell them ; NEVER SAY NEVER!"

Bildet er lagt til nå da.
Hvordan selvbilde har du?
Har du gode venner?


1 kommentar:

  1. Utrolig bra skrevet innlegg, Vilde! Du er super!

    Og forresten, jeg har mange venner, men bare noen få virkelig gode. Men der er nok. Bedre med en god enn ti dårlige :)

    SvarSlett